Известие

Collapse
No announcement yet.

Металната тежест на скоростната кутия

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
    Ремъка е 22 лв. на DAYCO. Какви 40? е вярно с отстъпката е толкова ама... кой как се уреди
    Казах не помня бре (стар съм вече)... ремъка беше GATES, а може и да бъркам с ангренажния цената... както и да е
    Но пък теб гледам добре са те "уредили" на AXM-Auto са по 18 лв DAYCO и то без отстъпката... ама кой както го оправят
    Have A Nice Day
    o/_______\o
    (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
    []=о===о=[]

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
      Само или 1.6/1.8 или 1.8/2.0 са с еднакви маховици. Не помня точно кои бяха.
      1.8 и 2.0 са с еднакви маховици със сигурност, на 1.6 досега не съм попадал...
      Иначе балансиращите са пътници, просто времето трябва да им дойде.....в алфаоунерския имаше една тема надълго и нашироко преди време за това, ама нещо не я виждам, в другия наскоро пак видях http://forum.alfa156.net/forum/forum...D=46114&KW=oil
      Във въпросната тема се коментира и същата шайба.....
      Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 19:58.
      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

      Comment


      • #18
        Ремъка е 23 лв. в аxm. 18 лв. e 1045 който е за тези без климатик. Тука в Горна ми казаха първо 27 лв за ремъка. После вика 22 лв. Бе как да е. От АХМ доставлата щеше да е 6 лв.

        Ферарист. Да това е същата шайба иначе. Същата
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #19
          @Fade
          Аз съм визирал точно демпферната шайба. Не бих я объркал с демпферния маховик. Та мен би ме притеснявала повече разликата в теглата на едната и другата шайба, отколкото размерите и диаметъра в частност. Това, че с малката шайба се намалява контактната повърхност с ремъка и намалената мощност предавана от вала в следствие на намаленото 'рамо', респективно въртящ момент, е бял кахър.

          Все си мисля, че с промяната на теглото на един от компонентите на системата шайба-колянов вал-маховик се променят и резонансните честоти на тая система. С намаляването теглото на маховика работата на двигателя става по-неравномерна. Е каква би била разликата, ако вместо маховика, олекотиш тежестта в другия край на коляновия вал - шайбата?
          На моето жтд това чудо тежи над килограм. Все си мисля, че можеха да я направят куха, а не от плътни дискове, едва ли не са се сетили.
          Съмнявам се, че тези афтермаркет шайби са били изчислявани, а по-скоро се разчита на заложените коефициенти на запас и малко късмет.
          _______
          146 JTD - ex
          Renault Megane II 1.5 dci - ex

          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

          Comment


          • #20
            Надали са изпадали в изчисления, просто са я праснали по лека и малка, но така или иначе мисля че надали при правенето на един двигател за серийно производство и каране са взети на 100% оптималните варианти, и са изстискани дори и 70% от възможностите на двигателя - иначе маперите първо щяха да умрът гладни, тия дето правят олекотени бутала, валове и прочее.....производителите се съобразяват със доста неща, ако например праснат лек маховик, и когато от 100 вдигнеш крака от педала и инерцията е нищожна и те лашне напред за мойта мама това може да е кофти преживяване, докато за мен си е приятна тръпка......въпроса е че всичко това дава поле за експерименти......някой си Айнщайн май беше казал че развитието на тех прогрес се дължи на непрекъснатото отричане на ефективноста на всичко постигнато.....
            Между другото днеска гледах отблизо една такава шайба и виждам че и на нея както и на маховика има следи от балансиране, което значи че е кофти идея да я лепнеш на стругаря да и обере излишното.......
            Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 22:26.
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение

              Все си мисля, че с промяната на теглото на един от компонентите на системата шайба-колянов вал-маховик се променят и резонансните честоти на тая система. С намаляването теглото на маховика работата на двигателя става по-неравномерна. Е каква би била разликата, ако вместо маховика, олекотиш тежестта в другия край на коляновия вал - шайбата?
              Ами аз като гледам на моя мотор в колко различно от фабричното състояние са - наличие на мръсотия,мизерия и износване на шайби и други чаркове, си мисля че за оборотите на които се въртят не са толкова проблемни за разликите в теглата които изпитват тези елементи с времето, толкова че да предизвикат голям дисбаланс, че да има сериозни последствия за двигателя като цяло. Аз лично и аз бих сменил с олекотена тази шайба! Както и тази на водната помпа и хидравликата!
              Единствено си мисля че при отнемане на газта масата на тази шайба може и да играе роля на балансьор от другата страна на коляновия вал срещу маховика, но като се има предвид неговата маса, може и хич да не е така! Все пак тази шайба се стремят да я забавят другите механични товари закачени ремъчно към нея!
              Last edited by Furious 155; d.m.y г., 23:54.


              Даването на газ, води до пристрастяване!
              Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
              Volvo V50 2.0D by RuBig

              Comment


              • #22
                Водната помпа няма голям смисъл. Мойта нали е по-лека с 500 грама от оригиналната. Не се усеща разлика. Може и да има, но няма смисъл.

                ---------- Post added 13-10-2009 at 00:06 ---------- Previous post was 12-10-2009 at 23:57 ----------

                Стига сте дискутиали неща които незнаете дали са точно така. Думи от типа "мисля, че... би било добре... може и да не е добре..." са напълно излишни.

                Предложих Ви нещо. След 3, 4 дена ще поръчвам. Ако някой иска и е сериозен да ми драсне едно ЛС да знам на края колко хора са последно и да дам цена и да се кефите.

                ---------- Post added at 00:09 ---------- Previous post was at 00:06 ----------

                Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                @Fade
                Аз съм визирал точно демпферната шайба. Не бих я объркал с демпферния маховик. Та мен би ме притеснявала повече разликата в теглата на едната и другата шайба, отколкото размерите и диаметъра в частност. Това, че с малката шайба се намалява контактната повърхност с ремъка и намалената мощност предавана от вала в следствие на намаленото 'рамо', респективно въртящ момент, е бял кахър.

                Все си мисля, че с промяната на теглото на един от компонентите на системата шайба-колянов вал-маховик се променят и резонансните честоти на тая система. С намаляването теглото на маховика работата на двигателя става по-неравномерна. Е каква би била разликата, ако вместо маховика, олекотиш тежестта в другия край на коляновия вал - шайбата?
                На моето жтд това чудо тежи над килограм. Все си мисля, че можеха да я направят куха, а не от плътни дискове, едва ли не са се сетили.
                Съмнявам се, че тези афтермаркет шайби са били изчислявани, а по-скоро се разчита на заложените коефициенти на запас и малко късмет.
                Колега на JTD-то може и да повлияе на лагерите, то и без тва трака и вибрира по рождение. Остави ни ние да си се кефим на звука и плавната работа на бензиновия мотор. Какво си се захапал тука. Хората ги монтират от край време и маховици, и бутала и валове... не се къхари толкова. Вски си носи кръста. При тези виоки обороти най-малкото което трябва да ни тревожи са вибрациите. Познай освен вибрациите от самата работа на мотора колко още други външни такива му се стоварват? То накрая да не караме и по дупките значи, че да не се падне точно буталото когато слиза долу да скочим в дупка и натовари лагер. Нали... смешно да си ги говорим такива.

                Вярно не мога да уборя хипотезата ти с рални данни и факти, но и ти не можеш така, че по хумористочно така... надявам се не се засягаш
                Last edited by oem; d.m.y г., 00:13.
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #23
                  Няма какво да се засягаме. Дискутираме си Никой не е казал, че 100км след олекотяване на шайбата и коляновият вал ще се счупи на две Но предполагам, че всеки знае, че олекотяването в общия случай скъсява живота на двигателя.
                  _______
                  146 JTD - ex
                  Renault Megane II 1.5 dci - ex

                  Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                    Няма какво да се засягаме. Дискутираме си Никой не е казал, че 100км след олекотяване на шайбата и коляновият вал ще се счупи на две Но предполагам, че всеки знае, че олекотяването в общия случай скъсява живота на двигателя.
                    Добре, аз ще си карам с повече мощност на ниски обороти, другите да се юркат 4000 - 5000 оборота пък нека ми се скъси живота на мотора преди техния.

                    Незнам дали е точно така твоето твърдение честно.

                    Буквално го казвам, че незнам. Не искам да споря и да дискутирам повече, защото наистина не мога да кажа така ли е или не.
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment


                    • #25
                      В крайна сметка някой не даде еднозначен отговор въпроса по-долу
                      Първоначално публикувано от bilgiiski Покажи съобщение
                      Някой има ли представа за какво е металната тежест която се намира до края на жилата на скоростната кутия?
                      156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                      Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                        Ремъка е 23 лв. в аxm. 18 лв. e 1045 който е за тези без климатик. Тука в Горна ми казаха първо 27 лв за ремъка. После вика 22 лв. Бе как да е. От АХМ доставлата щеше да е 6 лв.

                        Ферарист. Да това е същата шайба иначе. Същата
                        Уффф... като почнеш да ставаш обстоятелствен не мЪ кефиш ... колкото толкова. Идеята беше, да обърнa Фнимание на колегите,
                        че не са само парите за шайбата ами и ремък трябва да се сменя!
                        Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                        @Fade
                        Аз съм визирал точно демпферната шайба. Не бих я объркал с демпферния маховик. Та мен би ме притеснявала повече разликата в теглата на едната и другата шайба, отколкото размерите и диаметъра в частност. Това, че с малката шайба се намалява контактната повърхност с ремъка и намалената мощност предавана от вала в следствие на намаленото 'рамо', респективно въртящ момент, е бял кахър.
                        Ми исках без да обидя "знаещите" механика и съпромат да обърна Фнимание от къде идва the goal-a в диното и за сметка на какво е тази пИчалба

                        Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                        Все си мисля, че с промяната на теглото на един от компонентите на системата шайба-колянов вал-маховик се променят и резонансните честоти на тая система. С намаляването теглото на маховика работата на двигателя става по-неравномерна. Е каква би била разликата, ако вместо маховика, олекотиш тежестта в другия край на коляновия вал - шайбата?
                        Струва ми се, че навлизаш в територията на "знаещите" съпромат и динамика По добре не си хаби енергията, със сигурност има по приятни занимания където да я насочиш
                        Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                        На моето жтд това чудо тежи над килограм. Все си мисля, че можеха да я направят куха, а не от плътни дискове, едва ли не са се сетили.
                        Съмнявам се, че тези афтермаркет шайби са били изчислявани, а по-скоро се разчита на заложените коефициенти на запас и малко късмет.
                        Ся, като между хора говорещи на един и същи език... струва ми се, че примера с дизелов двигател в случая не е много удачен, защото в дизелов двигател въртящите се маси са по-големи... и е нормално демпферите да са по-масивни!


                        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                        ...

                        Незнам дали е точно така твоето твърдение честно.

                        Буквално го казвам, че незнам. Не искам да споря и да дискутирам повече, защото наистина не мога да кажа така ли е или не.
                        Тогава що се "изцепи" с тоя съпромат и другите там науки... карай си и си мълчи

                        Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщение
                        В крайна сметка някой не даде еднозначен отговор въпроса по-долу
                        Ето колега, по еднозначен отговор от това здраве му кажи
                        Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                        А обърнал ли си внимание дали сега по-силно се усещат вибрациите от двигателя към скоростният лост ? (това дете се усеща като "мравучкане" ).
                        Защото на мен ми се струва, че освен за инерционен баланс при превключване (хем че скороста й е малка и незнам до колко помага за това) се изпозва главно да "убива" високочестотните трептения от двигателят. Taka хващайки лоста за скоростите нямате усещането , че сте хванали вибратoра на жена си
                        Мисля, че във форума има достатъчно доказателства за компетентността на колегата dobromirski
                        Have A Nice Day
                        o/_______\o
                        (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                        []=о===о=[]

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                          Уффф... като почнеш да ставаш обстоятелствен не мЪ кефиш ... колкото толкова. Идеята беше, да обърнa Фнимание на колегите,
                          че не са само парите за шайбата ами и ремък трябва да се сменя!
                          Ами така си е.

                          Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                          Ся, като между хора говорещи на един и същи език... струва ми се, че примера с дизелов двигател в случая не е много удачен, защото в дизелов двигател въртящите се маси са по-големи... и е нормално демпферите да са по-масивни!
                          Ама тя шайбата на дизела и на бензина е с едно и също тегло. 2 кг е. На дизела е с по-друг дизан мисля по-голяма в диаметър е заради по-ниските обороти и с по-голям демфер заради повечето въртящ момент може би.

                          Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                          Тогава що се "изцепи" с тоя съпромат и другите там науки... карай си и си мълчи
                          Знанията са едно. Но при липса на данни. Знаеш, че за да се изчисли нещо трябва да се свали всичко, да се измерят някои неща... за това казвам "незнам". Ама и колегата и той не знае. За това визирах тези науки за да поясня, че и той не може да твърди нещо за което няма реални данни. Трябва да се мери, да се смята. Кой да си играе да го прави? Карай и не бой са Като хвърли лагери на магазина има Тя ще изгние тая кола до де ги хвърли.

                          Е, ако искам нарочно да ги хвърли мога и за 1 час да ги хвърля ама... това е друг въпрос

                          Абе как да е. Стига сме писали по тая тема, че ще ни се смеят вече Много "учени и знаещи" се събрахме тука. Черпя ви студена бира. Айде наздраве
                          Last edited by oem; d.m.y г., 11:21.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            Моето впечатление е, че волана се върти по-лесно с малката шайба. С голямата мотора се натоварваше и му падаха оборотите. С тази оброотите на мотора не помръдват и на място волана е много по-лек. Ни
                            о, че помпата върти малко по-бавно. Просто предавателното число прави такам че мотора да му е лесно да я върти постояно с тази скорост...
                            А това как е възможно при условие, че мощността подавана към хидравличната помпа е намаляла? Можеш ли да го обясниш?

                            Нека да обобщим: Шайба с 10% по-малък диаметър увеличава мощността на двигателя при 6000 об/мин с 6.7% (според графиката в линка).

                            Та, въпросите който си задавам са:
                            - каква мощност черпят консуматорите от тази шайба (според тези данни)?
                            - каква мощност ще има двигателя ако изобщо премахна шайбата?
                            - с колко ще се повиши мощността ако сложа магнитни наколенки на коляновия вал?

                            Не е нужно да си ядрен физик да разбереш, че тези данни са малко...
                            Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от JJJ Покажи съобщение
                              - каква мощност ще има двигателя ако изобщо премахна шайбата?
                              Виждал съм бегачки, довлачени за гонка, с по корав акумулатор, с махнат ремък за хидравлика и алтернатор(не става дума за Алфа), и по думите на хората намесени, не е осезаем скока, но все пак го има, пък и бяха коли в който малките детайли определяха разликите, и всяко подобрение имаше значение......ся знам че при нас е немислимо това.....
                              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от JJJ Покажи съобщение
                                А това как е възможно при условие, че мощността подавана към хидравличната помпа е намаляла? Можеш ли да го обясниш?

                                Нека да обобщим: Шайба с 10% по-малък диаметър увеличава мощността на двигателя при 6000 об/мин с 6.7% (според графиката в линка).

                                Та, въпросите който си задавам са:
                                - каква мощност черпят консуматорите от тази шайба (според тези данни)?
                                - каква мощност ще има двигателя ако изобщо премахна шайбата?
                                - с колко ще се повиши мощността ако сложа магнитни наколенки на коляновия вал?

                                Не е нужно да си ядрен физик да разбереш, че тези данни са малко...
                                Там е работата, че преди с голямата шайба като въртя на място мотора се товари и си сваля оборотите. Сега с тази честно ти казвам се върти по-леко волана. И оборотите не мърдат.

                                И друго. Незнам къде ги видя тези проценти, но на 150 коня мотор 7 % колко са?

                                Знаеш ли колко товарят всиктие консуматори? Генератор, хидравлика? Ми и те едно че им трябва сила да се движат ами те самите допълнително създават обратна съпротива, техните чайби също тежат. Сметни си само колко Нм има мотора. И сметни колко Нм са нужни да завъртиш 1кг/м. Не го смятай, не можеш без радиуса ма шайбата, но си го представи.
                                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                                Comment

                                Working...
                                X